Szerviz

Szerviz

Amennyiben a készüléke meghibásodik, hívja fel a szerelőjét, aki telepítette vagy karbantartja a berendezést. A szerelő megnézi, ellenőrzi és megállapítja, hogy a hiba garanciális vagy sem. Amennyiben garanciális hibának minősíti a szerelő, egy írásos szakvéleményt kérünk a szerelőtől, melyben leírja a hibát. Megkeresnek minket, akár telefonon akár e-mail-ben és jelzik, hogy mi történt a klímával. Beazonosítjuk Önt és a vásárlás idejét, bekérjük a vásárlás tényét igazoló számlát és a hibás egység gyári számával ellátott írásos szakvéleményt.

A folyamat elindult.

A gyári számot minden esetben kérjük! Sajnos nem tudjuk elfogadni azt a kifogást, hogy például: a kültéri magasan van, nem látom a gyári számot. Az előrelátó szerelő már a telepítés előtt felírja a garanciajegyre a gyári számokat. A gyári számok csak a kültéri és beltéri egységeken van feltüntetve. Az általunk kiállított számlára nem áll módunkban feltüntetni a klíma gyári számait, mivel ebben az esetben, fel kell bontanunk és visszaragasztani a dobozokat. Ez pedig a vásárló bizalmatlanságát jelentheti, hogy egy visszaragasztott dobozt kap a rendelésekor.

Cégünk a márkaképviseletre továbbítja a berendezés gyári számát és a hiba leírását, ezzel megigényelve a hibás alkatrész csereéjét. A márkaképviseletek elsősorban alkatrészt cserélnek, csak indokolt esetben adnak komplett egységeket. Előfordulhat, hogy a márkaképviselet úgy határoz, hogy megjavítja a hibás egységet, mert mondjuk kifutott darab volt, és nincs hozzá alkatrész és ezt másképp nem tudja megoldani. Ezt a márkaképviselet dönti el! Amikor a szerelő megállapítja a garanciális hibát, amennyiben lehetséges (pl: vezérlőpanel esetében), szereltessük ki a hibás alkatrészt is. Cégünk eljuttatja Önhöz a jó alkatrész a logisztikával előzetesen egyeztetett időpontban, ekkor hozzuk el Öntől a rossz alkatrészt is. Önhöz ismét kimegy a szerelője, aki beszereli a jó alkatrészt. A végfelhasználó részéről is befejeződik a folyamat, a klíma ismét működik és teszi a dolgát.

 

És a szerelő költsége?
A szerelő felveszi velünk a kapcsolatot és elszámoljuk vele a garanciális javítás költségeket. Önt – a végfelhasználót – nem terheli egyéb költség. A szerelő tehát Ön felé nem állít ki számlát és nem kérhet pénzt.

 

Mi lesz a rossz alkatrésszel?
A hibás alkatrészt visszajuttatjuk a márkaképviseletre, ahol szakszerűen bevizsgálják. Amennyiben a márkaképviselet úgy látja, hogy szakszerűtlen szerelésből adódik a hiba és nem gyártási hibáról van szó, a garanciális csere költségét a szerelő állja! Ebben az esetben megkeressük a szerelőjét, és tájékoztatjuk a hivatalos állásfoglalásról, mely a helytelen telepítés tényét állapítja meg. Sem a márkaképviselet, sem a forgalmazó nem állja a hibás, szakszerűtlen telepítésből adódó károkat és költségeket. A márkaképviselet a hibás alkatrész bevizsgálása során bekérheti a végfelhasználótól a klíma karbantartásáról szóló bármilyen dokumentációt – számlákat, munkalapokat – mellyel a végfelhasználó bizonyítani tudja, hogy az adott klíma szakszerűen, évente kétszer karban volt tartva. A márkaképviselet jogában áll a karbantartásról szóló dokumentáció bekérése.

 

Termékregisztráció
Vannak márkák (Cascade, Samsung és Midea), melyek termékregisztrációhoz kötik a garanciaidőt. Ez azt jelenti, hogy a klíma kültéri és beltéri egységének gyári számát és telepítést végző klímaszerelő zöldkártya számát egy megadott telefonszámon vagy egy honlapon meg kell adni, és így jogosult a garanciaidőre. Ennek hiányában csak a jogszabályban rögzített 12 hónapos garanciára jogosult a végfelhasználó. Amennyiben termékregisztrációhoz van kötve a garancia, azt mindenképp jelzik a végfelhasználónak a dobozon felmatricázva (Midea esetében) vagy pedig a garanciafüzetre nyomtatva (Samsung esetében).